The one design is in your head

От този симпатичен блог до мен дойде щафетата на играта, в която трябва да напишеш първата дума, която ти хрумва за дадена държава в света. Между другото, много готина асоциация за Испания :) Моята държава е Норвегия. Проблемът е, че, естествено, не мога да напиша първата дума, която ми хрумва, защото не ми хрумват думи, а образи, при това няколко неща едновремено, размазани едно в друго, които оформят обща представа. Не се надявайте на достоверност, значи.

Едно от най-първите неща, с които свързвам Норвегия, е Еспен, който е единственият жив норвежец, с когото съм се запознавала (да! аз познавам истински норвежец! за съжаление няма и едно „р“ в името, но все е нещо). Еспен е единственият ми автентичен контакт с тази страна (доколкото може да се брои за такъв, защото не сме си говорили чак толкова много), всичко останало са снимки и текстове. Но да продължа нататък. Друг образ, който ми изниква в съзнанието, е на онези плетени пуловери, шапки, ръкавици и т.н. с едни много специфични мотиви, които приличат на коледни звезди (имат и точки, а от време на време и еленчета). Не знам дали са традиционно норвежки, но аз ги свързвам с Норвегия. И разбира се, цветните им къщички, които видях като дете и оттогава си мечтая за такава – малка цветна дървена къщичка със скосен покрив на ръба на някой фиорд. Естествено, нямаше как да минем без фиордите, но те не са от първите неща, които ми хрумват. По-скоро, когато става дума за норвежка природа, си представям планини и гори без вода наоколо. Имат много красива природа, между другото. Понеже така и така си пиша асоциациите, ще споделя, че фиордите ги свързвам с Пътеводителя, а откакто четох Криптономикона – и с онази невъзможна история с Шафтоу и кораба (няма да обяснявам защо, че да не спойля). Но това вече не е точно за Норвегия, така че спирам дотук :)

По правилата трябва да предизвикам някого, и на мушката ми попада… Морви! Франция! Започвай да пишеш!

Comments on: "Норвегия (игра)" (4)

  1. Въх, изчервих се от коментара за блога ми, добре че колегите упорито си гледат в мониторите и никой няма да забележи :)

    Интересни асоциации, сега и аз се сетих за шапчиците и скосените покриви, а преди при думата Норвегия, единственото, което ми изникваше в съзнанието, беше сняг и елени.

  2. kotseto said:

    Норвегия… ей как много ми се ходи там изведнъж :)

    Фиорди, огромни скали над водата, която не замръзва дори през зимата. Скали, започващи от брега и извисяващи се стотици метри нагоре. Качиш се горе и – пустош, няма жива душа, само ти, планината и морето далече долу. Много сняг през зимата. Сняг на петна и много малки рекички през пролетта. Няколко часа нощ през лятото, а ако си достатъчно на север – слънце в полунощ, което никога не залязва. През зимата не ми се мисли какво е :) Северното сияние. Къща до брега на фиорда, с „паркирана“ лодка, вместо лека кола.

    Само да не беше толкова скъпа бирата :)

  3. […] 24, 2009 от Morwen Гибли ми прехвърли реда по играта, при която всеки предизвикан трябва да каже какво му […]

  4. @kotseto: всичкото това – плюс факта, че не пия, смятай :)

Вашият коментар

Облак от етикети

