The one design is in your head

Да, ясно ми е, че съм последният човек, който разбира за това, но в момента съм като гръмната. Значи:

1 Стъпка
Признаваме, че сме безпомощни пред алкохола, че животът ни е станал неуправляем
2 Стъпка
Повярвахме, че сила по-висша от нас може да ни върне здравия разум
3 Стъпка
Взехме решение да оставим волята и живота си в ръцетe на Бога, така както Го разбираме
4 Стъпка
Направихме дълбок и безстрашен анализ на самите себе си
5 Стъпка
Признахме пред Бог, пред себе си и пред друго човешко същество истинската същност на грешките си
6 Стъпка
Бяхме напълно готови Бог да отстрани тези несъвършенства на характера ни
7 Стъпка
Смирено Го помолихме да отстрани нашите недостатъци
8 Стъпка
Направихме списък на хората, на които бяхме причинили зло и пожелахме да изкупим вината си пред тях
9 Стъпка
Лично изкупихме вината си пред тези хора, когато това бе възможно, освен в случаите, когато това би наранило тях или други
10 Стъпка
Продължихме да правим равносметка със самите себе си и когато допускахме грешки бързо си ги признавахме
11 Стъпка
Постарахме се чрез молитва И медитация да подобрим съзнателния си контакт с Бог, така както Го разбираме, като се молехме единствено да ни бъде открита волята My спрямо нас и да ни бъде дадена силата да я изпълнем
12 Стъпка
Достигнали до духовно пробуждане като резултат от тези стъпки, ние се постарахме да предадем тяхното послание на други алкохолици и да прилагаме тези принципи във всичките си делаБяхме напълно готови Бог да отстрани тези несъвършенства на характера ни

Това са прословутите 12 стъпки, в които толкова хора се кълнат?! Същността на програмата: признай грешките си, повярвай, че не зависи от теб (!) и се помоли на Бог да ти оправи недостатъците (!). Нито дума за това, че трябва сам да поработиш, за да ги оправиш. А кой знае защо си мислех, че става въпрос за програма, в която със собствени сили и воля постигаш нещо. Вяра в себе си друг път. Защо ли се изненадвам, като знам американците как се отнасят към религията… Блях, противно ми е въпреки всичко.

П.П. На страницата на АА можете да прочетете още много интересни неща, включително трактати за смирението и помощта отгоре.

Comments on: "Анонимните алкохолици са религиозна организация O_O" (6)

  1. Мииии, зависи…

    От една страна в нета със сигурност има сайтове, които претендират да защитават разни каузи, а зад тях премълчано стоят религиозни организации или просто секти. Абсолютно съм уверен например за семейство.бг поради някои тейни неща, които съм чел, например заради общирнорто представяне, т.е. реклама на книгата „Превенция на хомосексуалността“.

    От друга страна мои приятели психолози са ми казвали, че истинският алкохолизъм е явление, което наистина много добре се терапевтира с религия. Доколкото разбрах е нещо сходно на замяната на опасен наркотик с метадон. Един вид, силно разрушителната зависимост (от алкохола) се замества с по-приемливата (от религията и Бог). Ако разбира се при конкретния човек това изместване е ползотворно, но изглежда че при доста случаи е.

  2. Съгласна съм с горния коментатор за заместването.
    Също искам да добавя, че има опити за модифициране на религиозния изказ в 12-те стъпки, не знам как се отразява не ефективността им.
    Излекуваните тежки алкохолици и наркомани впрочем наистина могат да се сложат в графа „чудо“.

  3. И на мен ми хареса това за заместването, сравнението е добро, с тази разлика, че метадонът в един момент се спира, а религията… :) Всъщност, щом работи – добре. Раздразнението в поста се дължи на разочарованието ми, че програмата не е това, за което я мислех. За което проблемът си е мой, в крайна сметка :)

  4. Чегеварист said:

    Аз съм с теб, Гиби, напълно съм изумен от тоя пост, никога не съм го знаел @_@

    Тая Америка не спира да ме удивлява

  5. 3draveite, ka3vam se Neviana i s/m alkoxoli4ka. posewtavam A.A. i vi garantiram, 4e ne e religio3na organi3aziq. Prevoda na 12- te st/pki e dosloven i 3atova „nqloi“ go priemat kakto im e udobno. Ako iskaw da piew nikoi nqma da te spre, no ako iskaw da sprew ob/rni se k/m A.A. i wte polu4iw „PODKTREPA“. 3a da vle3ew v grupa na A.A. e nujno samo jelanie da se ot/rvew ot ta3i bolest ALKOXOLA, koqta e le4ima!
    I ne e religio3na organi3aziq.

  6. От мен успех в борбата, а колкото до организацията, аз не я познавам изобщо, освен от американските филми :)

Вашият коментар

Облак от етикети

