The one design is in your head

Дреболии

* Честит осми март :Р

* Как да отслабнете с 3 килограма за 4 дни? Намерете начин за това време да поддържате постоянна температура от 38-39 градуса и готово :(  Иначе казано, грипът не ме пожали тази зима и изкарах най-тежкото си боледуване от много време насам. За щастие се оправих преди седмица и вече почвам да го забравям.

* Открих още един плюс от наличието на читателски дневник: стимулира ме да чета повече и по-смислени книги. Някак срамно е да не четеш нищо в момента или да записваш глупави книги в дневника :) Засега го пълня с Джейн Остин, особено приятно бях изненадана от Northanger Abbey и откровената гавра (да се разбира иронизиране) с порядките и готическите романи, на която човек не може да не се разхили.

*  Купих си комплект за суши и за вкъщи (досега си правихме у Ян). Ех, да имах и оризарник…

Comments on: "Дреболии" (8)

  1. Ще намерим оризарник не се притеснявай.
    И тогава… :)

  2. Здрасти!
    Попаднах случайно на блога ти от търсене за таро карти и понеже видях, че си писала за Джейн Остин, да ти кажа, че е добро попълнение за дневника, дори и други да те убеждават, че не е така :) А щом „Абатство Нортенгър“ ти харесва (която на мен никак не ми хареса), значи повечето нейни неща ще ти допаднат. От това, което съм изчела досега, смятам, че най-добрите й са „Гордост и предразсъдъци“, „Ема“ и донякъде „Разум и чувства“, като първата е с класи над другите. Препрочитала съм я сигурно около 10 пъти и много ми харесва стила на Остин, как тъничко усмива героите си, обаче за жалост така и не попаднах на нещо друго, което да е толкова добро. Интересно ти какво мислиш по въпроса.

  3. Привет :) Радвам се да се запозная с колега читател :Р (странно е колко много хора въобще не четат, но това е друга тема)
    Всъщност аз много харесвам Джейн Остин и никой не ме е разубеждавал, може би не съм го написала ясно, но това е защото по принцип не пиша ясно :р Трите книги, които си изброила, съм ги чела – на български, но скоро ще си наваксам и в оригинал, защото наистина стилът на Остин е удоволствие. Много ми харесват тънките намеци в избора на думите и влагането на смисъла между редовете… и чувството за хумор, разбира се, което като че ли е най-изявено в „Абатството“ и вероятно затова толкова я харесах. Поставила съм си за цел да изчета всичките й романи на английски, но в момента чета нещо съвсем различно, за да не „предозирам“. И на мен любимите книги на Остин са тези, изброени от теб (без още да съм чела „Мансфийлд Парк“), особено първите две. „Гордост и предразсъдъци“ май е най-харесваната й книга, и има защо, но според мен „Ема“ не й отстъпва с нищо :)
    По въпроса какво друго бихме могли да сравним с тези книги – и аз не се сещам за нещо подобно, но нали затова харесваме Джейн Остин – тя си е тя и няма други като нея :)
    (е, тук е моментът някой по-знаещ да ни посочи колко грешим, само ще се радваме)

  4. Нещо не сме се разбрали явно :) Като написах, че е Джейн Остин е страхотен избор, дори и да те убеждават в противното, нямах придвид, че си споменала нещо такова, а защото на мен лично често ми се случва да срещам хора, за които това е едва ли не авторка на любовни романи. Това имах предвид основно.
    Имам странното чувство, че съм чела „Менсфийлд парк“ обаче изобщо не мога да се сетя за какво ставаше дума в нея, по-незабележителните й неща са ми се оплели в главата вече. Иначе ти завиждам за четенето в оригинал, аз определено не бих се и опитала. Преди време много исках да прочета „Убеждение“, обаче нея я нямаше издадена на български, а я намерих само на английски. Като разтворих книгата да видя долу-горе на какво ниво бих се справила… ужас и безумие, то е някакъв… едновремешен английски. Ии се отказах от идеята. Жалко, защото в един любим мой филм, „Къщата на езерото“, главната героиня не се отделяше от въпросната книга и много я хвалеха. Мисля, че е последното нещо, написано от Остин.

  5. Съжалявам за неразбирането, вината си е моя :) „Убеждение“ наистина е последната й книга; честно казано не ми харесва толкова, колкото другите, защото има (особено в началото) малко по-тежък стил и подозирам, че ако Остин е имала повече време за преработка е щяла да поошлайфа още текста. Но след няколко глави вече я четях с лекота, не знам дали защото текстът става по-лесен за разбиране или просто съм свикнала със старовремския словоред. Имам едно предложение – ако нямаш доверие в английския си, но ти се чете в оригинал, защо не пробваш с позната книга, например „Гордост и предразсъдъци“ – би трябвало да я знаеш наизуст след 10 прочитания и ще ти е лесно :)
    Между другото, и аз харесвам „Къщата на езерото“. Ако не си гледала Il Mare (оригиналният корейски филм, на който Къщата е римейк), препоръчвам го (много ми е любим, чак си преведох субтитрите на български). Филмите не са просто идентични копия, различни са като усещане и донякъде като идеи, та си струва да се гледат и двата.

  6. Бях чела някъде, че филмът не е произведение на Холивуд, което ми обясни нелогичният факт, че ми хареса :) Благодаря за препоръките!

  7. Здравей,
    Много се радвам, че попадам/макар и случайно/ на
    сродни души. Джейн Остин чета от 14-годишна и още тогава ме заплени старовремския и в същото време завладяващо остроумен стил. Скоро попаднах и на филма „Къщата на езерото“. Можете ли да препоръчате нещо подобно /книги, филми/

  8. Здравей Summerwine,
    за съжаление не ме бива в даването на препоръки. Но един начин човек да търси подобни неща е в Амазон – на страницата на филма или книгата има предложения с подобни неща и статистика какво друго са купували хората, които са купили това.

Вашият коментар

Облак от етикети

