The one design is in your head

7 албума

Морви взе, че ме включи в инициативата със 7-те албума, които бихме взели на самотен остров. Вечният първи въпрос – „каква музика слушаш?“ :)

За да спазим правилата, цитираме началото на цялата история.

И сега – та-дам! – lo and behold – три… добре де, седемте!

Проблемът е, че на първия опит ги докарах точно до 3. Сложи малко класика и ще станат повече, каза me husband, който в същото време се чудеше как да смали бройката от 700. С класиката са толкова, казах аз. Пълен провал! Покрай опитите да съставя този списък пострада представата ми, че имам разнообразен и изобщо някакъв музикален вкус. Е, има го и моментът, че аз наистина харесвам много и разнообразна музика. Проблемът е, че не я слушам :) И на споменатия в началото въпрос всеки път съм се изкушавала да отговоря „никаква“ вместо „всякаква“ :) Това е свързано донякъде с начина, по който слушам музика – аз наистина я слушам. Сядам, пускам звука и не правя нищо друго. Не чета, не работя, не мия чиниите. Оставям се на настроението или се опитвам да вникна в непознатото. Изключение е mp3 плейърът, когато съм навън, но там има само стари и вече познати парчета, а новата музика обичам да си я чувам необезпокоявана от странични фактори. Прякото следствие от това е, че рядко изобщо слушам музика, а цели албуми – почти никога, още повече нови… И ето го големият проблем (тм) – с класиката любимите ми албуми са точно 3 (три), а без нея – 1 (един). Както и да е, ето го пустия списък:

(има много видеоклипове и се отваря бавно!)

1. Mozart – Requiem

Проверено на практика – това е музиката, която мога да слушам във всякакви състояния (което ще се иска при ограниченията на острова) и много дълго време, без да ми омръзне. Гениална творба, изключително дълбока и многопластова. С времето открих, че има две лица: когато съм в добро настроение, виждам красотата на повърхността, а когато ми е тежко – бездните под нея. Не съм чувала друга музика с такъв ефект.

Записът, който имам, е на една (вероятно пиратска) касета, но става въпрос за това:

Диригент Georg Solti, Виенската филхармония, солисти Cecilia Bartoli, Arleen Auger, Vinson Cole, Rene Pape.

И видео, на което можете да чуете първите 2 части, от които особено ми е любима втората (Kyrie). Солти е забързал темпото и от това внушението се засилва страшно много:

2. Bach – Matthaus-Passion

Второто нещо, което става за слушане във всякакво душевно състояние и освен че е безумно красиво, има невероятна дълбочина. Бах чисто и просто е гений, но това хората са го казали и преди мен. Записът е точно този от картинката:

Подробности за изпълнителите можете да видите в амазон, само ще отбележа, че един от певците е Andreas Scholl.

Реших като пример да сложа любимата си ария – Erbarme Dich (това е и заради Тарковски), от друго изпълнение е, но има качено и точно от горния албум, ако някой се интересува: http://www.youtube.com/watch?v=a6EYNnSSqQs.

3. Ayreon – The Human Equation

Ето го, най-сетне: албумът от почетната тройка, който не е класика!

Това е концептуален албум – тоест има си история. Това беше, което ми хареса в него (освен че ме отвя някъде, когато го чух за първи път). Музиката е страхотна, но историята… в нея има всичко, наистина всичко от един човешки живот. Затова и смятам, че мога да слушам този албум винаги. Когато разбрах, че Ayreon всъщност е един висок чичко датчанин (добре де, знам, че dutch means from holland, просто съм завеяна), който си пише всичко сам и кани разни хора да му го изпеят, почнах да уважавам въпросния Арйен Лукасен още повече.

Любимото ми парче е Любовта, разбира се. Ще ви издам една тайна: това всъщност е валс :)

4. The Saint – soundtrack

Любим албум от времето, когато притежаваните от мен албуми се брояха на пръстите на едната ръка. С участието на Orbital, Moby, The Chemical Brothers и други, разнообразие, но добре съчетано. Много качествени изпълнители и парчета, всяко от които ми напомня за даден момент от невинната ми младост. Едновременно ще им се кефя и ще изпитвам носталгия по миналото. Може да се окаже опасно на самотен остров, но поемам риска.

Всичките песни са ми любими, така че ето просто една, която си има клип, макар и безумен: Fluke – Atom Bomb

От друга страна, клипът на темата на Орбитъл е гениален (от ония, на които сякаш не успявам да чуя музиката на първо гледане, защото съм заета да следя образите), та защо да не пусна и него :)

5. James Newton Howard – Snow Falling on Cedars OST

Прекрасна музика, а и филмът е добър. Tarawa е кулминацията, която отново не помнех да съм чувала, защото моментът във филма беше толкова помитащ. За съжаление не мога да я намеря никъде качествена, така че просто ще трябва да ми повярвате, че това е парчето (тм), или да си спомните трейлъра на втората или третата матрица, където вървеше като драматичния и епичен хор в края на трейлъра (тм).

Edit: който търси, намира… Не е цялото, но пак е нещо (не гледайте образа, само слушайте):

6. Air – Greatest Hits

Не съм съвсем сигурна дали има такъв албум… Ако няма, ще си го запиша сама :)

Включвам ги тук основно заради саундтрака на The Virgin Suicides и All I Need.

и един страхотен алтернативен клип, струва си:

7. Jamiroquai – пак някакъв бест или в краен случай High Times: Singles 1992-2006:

Като ще сме на остров, ще ми трябва и нещо по-забавно (за разтуха в моментите, когато ми е писнало от сериозна и меланхолична музика) и най-важното, по-енергично, а това е идеалният избор за музика, на която краката сами започват да се движат :)

Една не толкова танцувална песен със страхотен клип (каквито всъщност са повечето, като става въпрос за Jamiroquai):

Не е за вярване, но все пак се събраха 7 албума. Доста от любимата ми музика не влезе в списъка, защото не е подходяща за слушане на самотен остров – би ми докарала я желание за самоубийство, я някакво разстройство на личността… По тази причина отпаднаха Нирвана, Кошийн, Рейдиохед и доста други. Дори и при настоящата подборка не съм сигурна, но ще рискувам :)

По правилата трябва да предизвикам трима души. Това ще са (хм, все пак първо ще ги питам дали са съгласни). Извинявайте, но – налагаше се :Р

П.П. Още нещо, което ще взема:

8. Me husband :)

Comments on: "7 албума" (5)

  1. […] е скромната селекция и като се комбинира с албумите на Гибли мисля, че ще имам какво да […]

  2. Добра идея да сложиш линкове с видео.
    Малко бавно ми се зарежда, аз съм слагал само снимки.
    Не че моята страница се зарежда по-бързо = : )
    http://bulpete.wordpress.com/2008/02/01/%d0%9e%d1%81%d1%82%d1%80%d0%be%d0%b2-%d1%81-%d0%bc%d1%83%d0%b7%d0%b8%d0%ba%d0%b0/

  3. Привет :)
    Да, трябваше да сложа предупреждение за бавното зареждане може би…

  4. Моридин said:

    Жалко, че не съм блогър, да си харесам и аз :)

  5. Няма да казвам „стани блогър“, защото е безумно лесно и защото ако поискаш, ще станеш и без моите съвети, така че просто ще кажа „ми дай ги тука де“ :Р

Вашият коментар

Облак от етикети

