The one design is in your head

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Съобщението пак се разпространяваше само няколко часа предварително, но от няколко дни преди това бях чула, че ще има втори протест. За точното време и място разбрах от Марфа. И въпреки че по това време трябваше да съм другаде, си рекох, че мога поне да закъснея и да мина през Орлов мост да видя какво става. С трепет слязох от автобуса и както се оказа съм минала покрай мястото на срещата съм отишла от другата страна, където естествено нямаше никой, може би и защото се оказа и че съм подранила с половин час…

Тъкмо се бях засилила да си продължа към своята среща, разочарована от липсата на подривни елементи, и на пътя ми изскочи едно момиче – А., благодаря ти, защото заради теб останах! Оказа се, че ме познава от интернет и малко ме стресира, но искам тук да обясня, защото предполагам, че ще го прочете – аз по принцип се стресирам от непознати хора, и ако не беше толкова мила и усмихната сигурно щях да избягям панически нанякъде. Ако беше един от ония брадати подривни елементи със сигурност щях да избягям панически :) Каза ми много хубави неща, които не мисля, че заслужавам… Благодаря за тях и за добрите пожелания!

Както и да е, вече си имах компания, а и забелязахме един човек с фотоапарат и доста запомняща се руса коса, който бях виждала на снимките от предишния протест, и решихме, че все пак нещо ще става. След малко към нас се присъедини и сестрата на А., която много мъдро предложи да пресечем обратно и естествено хората вече се бяха посъбрали от другата страна на платното. Много се зарадвах да видя Лина – със зелена тениска от концерта-протест пред НДК и с фотоапарат – така че сега чакаме репортаж.

Видях 2-3 телевизионни камери и много фотоапарати, видях някои познати лица от протеста на попа… Плакатите бяха добри, особено ми хареса „съд + мутри = ВНЛ“ :) Вижда се бегло на една от снимките. (не са добри, но това е положението, хубави снимки има по връзките долу. изборът беше или вътре с протестиращите, или по-хубави снимки – предпочитам първото, и без това не съм журналист и не съм чак толкова добър фотограф.)

Настана моментът да почне действието, хората надуха свирките (това трябваше да носим този път) и аз си помислих, че едни тапи за уши също не биха били излишни :) Излязохме на платното, някои пак бяха с велосипеди – и запушихме пътя. Отново бяхме достатъчно на брой, предполагам над 200 души. Беше шумно, народът свиреше и викаше „Странджа“ и разни други неща, ръкопляскахме… Някой беше донесъл българско знаме и ми стана приятно, защото това беше може би едно от най-уместните места да го има. Беше ми забавно как в самата тълпа протестиращи непрекъснато някой снимаше – я с фотоапарат, я с телефон, а отпред се бяха наредили журналистите и също снимаха. В един момент всички насядаха по платното и тогава стената от журналисти, които останаха прави, особено се открои :)

Не след дълго откъм Ректората дойдоха полицаите, ние станахме и се обърнахме към тях, и продължихме да скандираме и да ръкопляскаме. Много се радвам, че никой не се уплаши и не си тръгна в този момент. След още малко време обаче се усетих, че вече е 8 и нещо и самата аз трябва да бързам, и си тръгнах. Беше ме яд, че не оставам до края – отново! – но се надявам да видя пак хубави разкази за събитието в блоговете. Още стотина метра по-нататък чувах виковете и се усмихвах, докато вървях.

Edit: от блоговете разбирам, че е имало арестувани, явно не всичко е минало толкова мирно, колкото миналия път…

Edit 2: 20-30 човека арестувани, принципът е бил – онези с интересните прически и онези с плакатите; арестували са хора от тротоара и дори просто минаващи оттам… Българската полиция отново показа мускули на гърба на деца.

Мъчно ми е много за това, че нещата са си все същите, но се радвам, че този протест го имаше. А хората подкрепят протестиращите, повечето коментари са – „ако бях разбрал навреме, и аз щях да дойда“! Дори от спрените коли показват палец нагоре (вижте снимките на gradinko по-долу).

Връзки:

Мишел:

http://www.optimiced.com/bg/2007/07/03/civic-protest-to-protect-strandja-monday/

Капитал:

http://www.capital.bg/showblog.php?storyid=355331

Наблюдател:

http://nabludatel.blogspot.com/2007/07/20.html

Вени Марковски:

http://blog.veni.com/?p=259

Хубави снимки:

http://gradinko.com/stranja_protest_6.jpg – сменяйте номерата на снимките до 17, иначе не знам как да линкна

Още снимки:

http://tropot.net/photoblog/

Още един блог, в който пише по темата.

Comments on: "Вторият протест за Странджа" (5)

  1. Закъснях и аз, но е тъжно това, че вече има арести, на протестиращи мирно граждани (макар и без разрешение), в същото време, когато такситата щурмуваха парламента, нямаше дори и един задържан таксиметров шофьор!

    Не се ли казва това „двоен стандарт“?

    И не е жалка нашата полиция просто?

    И къде е министърът, за да каже, ще брани ли „Странджа“, или ще остави една фирма да си я застрои и разруши???

  2. Много хубава снимка!!!
    Тема на деня – http://www.focus-news.net/?id=h1520

  3. […] Добре, че са блоговете като nabludatel.info, като optimiced.com, ghibli’s page, както и bulgaria.indymedia.org, bulgaria.indymedia.org 2, които подробно са […]

  4. Nikola said:

    http://savestrandja.hit.bg/

    ТОЧНО в 19.30 пред президентството в сряда (4 юли).
    Ще лежим на тротоара пред административната сграда на парламента до президентсвото , но бързо (до 20.00 най-късно) ще се разпръснем И НЯМА ДА БЛОКИРАМЕ ПЪТЯ, защото арестите на 35 души бяха в повече и защото тази полиция не заслужава да й даваме „още“ поводи за грубиянщина тази седмица
    ТРЯБВА ДА СМЕ ПОСТОЯННИ И ДА СМЕ ПО УЛИЦИТЕ ДОКАТО НЕ НИ ИЗПЪЛНЯТ ИСКАНИЯТА! ТОВА Е! ДРУГ ВАРИАНТ НЕ НИ ОСТАВИХА!

  5. Третият протест:
    ТОЧНО в 19.30 пред президентството в сряда (4 юли).

    http://savestrandja.hit.bg/index.html

Вашият коментар

Облак от етикети

